onsdag 4. mars 2009

Hva vi har gjort i 2SFA!

Gjennom dette skoleåret har jeg drevet med forskjellige oppgaver, vi startet med:

- Dagen din brosjyre, vi skulle forbedre Dagen Din brosjyren, gjøre den mer spennende og interisant å lese.
- IKT og 3D tegneprogram (SketchUp). Har lagt ut et SketchUp bilde lenger ned.



- Tria Markers, testa ut litt forskjellige teknikker.
- Piktogram - Helleristninger - Hieroglyfer - Dekorativ skrift.
- Arkitektur, da jobbet vi med Hellas. Da hadde vi en oppgave som gikk ut på å lage et rom eller hus ut i fra Antikkens Hellas.
- Store formater.
- Teori fra Romerriket: Linjer og geometriske former.


- PhotoShop



- Vi besøkte NRK (Radioteater, sminke og kostyme, studio) og jobbet litt med NRKs visuelle uttrykk.



-Så har vi laget denne bloggen da!

onsdag 28. januar 2009

Litt Photoshop!


I dag har vi jobbet litt med photoshop i Design og Arkitektur øktene. Vi jobbet med tekst i bilde og beskjæring av bilde, og det her er to av resultatene mine. Jeg ville ha bildene svart hvit, og da passet det fint med hvit skrift syntes jeg! Ble to veldige enkle, men søte bilder :)






















Her er en stol som jeg laget i SketchUp for en liten stund siden! Det var noe av det første jeg gjorde i SketchUp, så det ble ikke så veldig bra, men men. Et lite eksempel på hva man kan gjøre i SketchUp!

torsdag 22. januar 2009

Mitt første innlegg :D

Hei hei!

Jeg heter Karianne Fjeld, er fra Høland og er 17 år gammel. Jeg går i en klasse som kalles 2SFA, som står for Studiespeasialiserende Formgivningsfag på Bjørkelangen Videregående skole.
Trives veldig godt her, sammen med jentene mine :D

Her skal jeg blogge litt om ting jeg gjør i skole sammenheng! Så da veit dere det..

Tjooohei!!